07 June 2013

. nak cepat kaya? bagilah kucing jalanan makan! .


nak cepat kaya?
bagi laa kucing jalanan makan!


apalah salahnya kita berkongsi nikmat makanan 
yang Allah berikan kepada kita kepada makhluk Allah yang lain
dia tak mintak banyak pon, 
cukuplah sekadar perutnya diisi dengan sedikit makanan
kenapa kita perlu kedekut sangat?
siapa yang kurniakan rezeki?
ALLAH kan?
jadi kenapa kita kedekut?

"Orang yang memberi walaupun nilainya sedikit,
Allah akan lipat gandakan apa yang dia beri itu
dengan nilai yang lebih banyak"

* sekadar gambar hiasan
sumber : pakcik gugel

ini tidak. .bila kita pergi makan kat restoran-restoran,
gerai-gerai, makan makanan yang mahal-mahal, sedap-sedap
tapi bila ada kucing jalanan yang mengiau jee
terus syuhh suruh pegi jejaoh
kalo syuhh syuhh tu ok lagi
ni ade yang sampai tendang-tendang
Na'uzubillah. .tak tau nak kata apa!

Allah kurniakan akal dan fikiran untuk berfikir
jadi. . fikir-fikirkanlah
semoga kita semua menjadi manusia 
yang pemurah dan berkeperimanusiaan. Amin!



p/s : lepas ni jangan pulak nampak kucing terus nak bagi makan
semata-mata nak cepat kaya...dah salah niatnye tu!
yang penting...kena IKHLAS!


SALAM JUMAAT

2 comments :

Sura Mohd said...

Bila baca N3 ni..teringat pulak kucing akak yg hilang tu..sedeyy sangat..:'(

latifah zainal said...

kesian tgk kucing2 jalanan.x cukup dihalau disepak-sepak pulak.Mana ntah perginya sifat kemanusiaan.kucing yg bertuan x kisah sgt,makan minum semua beres..