28 December 2012

. oreo .













apakah INI ?



































ttaadddaaaaa






27 December 2012

. boi 'n' bella .






ekceli, aku ngan incik suami
ada bela 2 ekor kucing
sekor gegurl sekor boboi
yang gegurl nama dia bella
bulu ekor bella adalah seperti kembang setaman
yang boboi pulak nama dia boi jee lah
glemer okee nama anak-anak kucing aku

orang kata nak bela haiwan biar laa berpasang-pasangan
jangan ingat orang je reti nak berpasang-pasangan 
haiwan pon reti nak berpasangan jugak okee

dah sebulan setengah camtu kot 
kitorang bela kucing-kucing ni
umur kucing-kucing ni dalam 3 bulan camtu
bebudak jee lagi kucing-kucing ni
tapi sangat laa lincah, aktif gyleee, manja, nakal
kitorang amek kucing ni dari uncle incik suami
masa tu umur kucing-kucing ni baru dalam 
sebulan lebeyh camtu


ouuuhhhh. . walaupon mereka baru 3 bulan jee
orang kata budak-budak lagi
tapi mereka sudah pandai nak gatal-gatal
mereka sudah pandai ehem-ehem okee




















*gambar mereka yang sebenar akan di hapdet akan datang


26 December 2012

. biar doodle berkata-kata .











18 December 2012

. tak rajin bukan MALAS .


bila dah petang-petang
lagi sejam nak balik ni
memang tak rajin la nak buat keje dah
tak rajin okee!!
bukan MALAS!!

so, marilah kita menduda doodle

cuba teka apa yang aku cuba lakukan ini


dapat teka tak?
tak dapat??
okee . cuba yang ni pulak


kompem lah dah dapat teka kan









taaadddaaaa


say 'hi' to


"lembu kachak"

14 December 2012

. balas dendam .


hari-hari aku pegi keje nek motor 
incik suami hantar

aku akan drive sendiri kalau incik suami
kene obetaim

semalam incik suami da bagitau 
hari ni dia kene obetaim
so aku kena rela dalam terpaksa
untuk drive sendiri pegi keje

pagi g keje ok lagi
jalan tak la jem sangat
sebab aku keluar rumah 8.30 pagi
sampai opis dalam 8.50 pagi camtu
itu kalau drive sendiri
kalau naik motor kitorang kene keluar awal 
dalam pukul 8.00 pagi camtu
sebab tyme-tyme camni
MRR2 adalah sangat jem
sampai opis aku mesti around 8.25 ke 8.30 pagi
lepastu incik suami kene terus merempit pulak
ke tempat keje dia
so, dia akan ngam-ngam sampai opis dia 
sebelom pukul 9.00 pagi

memandangkan hari ni aku kena drive sendiri
so, aku rela dalam keterpaksaan jee laa

untuk pengetahuan korang
aku paling tak suka drive okeee!!

tuptup
baru sekejap tadi
tepat pukul 6.04pm
incik suami kol

"syg nga watpe? bla..bla..blaa"

"syg...abg nak gtau ni"

belom sempat incik suami abeskan ayat 
aku da nyampuk

"nak bagitau tak jadi ot llaa tuuu!!!"

pastu incik suami gelak-gelak 
then terus nak eksplen

"tak...syg...mcm ni cita dia...
blaa...blaa...blaa"

aku pon terus balas

"ok fine! dtg sini (opis aku) amek syg
buh motor dalam kete, abg drive!!!"

pastu aku kene gelak lagi ngan incik suami

aku pon ngan terpaksa lagi pasrah lah

"ok, kompem abg sampai umah dulu,
nanti sampai umah tolong basoh piyuk, kuali, 
masakkan nasik, keluarkan ikan bawal dari fridge
blaa...blaa...blaaa"












haaaa . kan . padan muka 
kih kih kih


ok laa . nak balik da ni
suami terchenta da menunggu dirumah


k.bye

. cintaitudebab .




sudahnya pagi tadi 
incik suami mengadu

"sayang!! seluar kerja abang da ketat"

puan isteri pon ngan muka selamber jawab

"alhamdulillah . elok la tu"




kalau korang nak tau
itulah ungkapan paling bahagia sekali
untuk isteri-isteri

seronok tawukkk bila suami makin mengembang
menandakan pandai isteri tu masak
sedap isteri tu masak
kohkohkoh. .ayat macam nak puji diri sendiri la pulak
macam nak nanges air mata darah jee baca yee tak

12 December 2012

. macam berperang kat GAZA .


bila masak

terasa macam berperang kat GAZA





lepas tu bila aku masak

campak itu ini blaa blaa blaa dalam kuali

pastu aku lari jejaoh

incik suami pulak dok perati aku
pastu bantai gelak sambil lompat-lompat
tengok style 'pro' aku memasak

gyle kejam !!

pastu aku pon ngan muka selamber kata

"apa gelak-gelak . sepak kang"


.


.


.


.


.


.



nyways,

happy 12.12.12


but untuk aku 
the most best date tahun ni adalah

10.11.12

yang lepas

sebab

its my incik suami birthday!



07 December 2012

. happy friday .







05 December 2012

# wordless wednesday













senyum paksa !!



04 December 2012

. sakit jeeeee hati ni .






03 December 2012

. terlabik ke terbalik .




DONE !!!

cover photo tuk pesbuk




aku kejam !!

rotate kepala korang 90 darjah

kih . kih . kih 







malam ni incik suami request suh masak
ikan masin goreng cicah dgn cili api perah limau
lepastu telur dadar jeee

huhh . senang keje aku


ngidam leteww

ok .  nak balik dah nak masak tuk incik suami






kbye!!