05 June 2013

Amaran!! Entri Carca Marba...


semalam aku MC
pergi klinik sensorang
pastu saje laa post kat FB aku g klinik sensorang
siap check in lagi kat klinik

lepas kawen ni pantang jee g klinik
mesti orang tanya
dah ade ke?


stress "makk" nak menjawabnyee tawuu!!
haa...lantakkan aku...gatal nak check in check in bagaikan!

ekceli aku g klinik nak mintak ubat kulit jerrr
semenjak dua menjak tiga menjak empat menjak ni
kulit aku sensitif bebenor, merah-merah gatal-gatal
nak kata alergik. . .aku pon tak tau aku alergik hape!

dah tu balik dari klinik, aku pon melepet laa kat umah
main ngan anak-anak aku yang ramai bebenor tu
sekarang ni yang aktif sgt main si BEN laa
panjat sana sini, lari sana sini
lepas dah penat main tydo...! pastu tydo lame gyle plak tu!
orang kacau dia tydo pon dia buat taktau jee...

video

sebelom ni beli makanan kucing
beli kat supermarket jee
beli yang murah-murah yang ada kat supermarket tu
memula dulu BELLA & BOI makan jee
lepastu dah lama-lama diorang wat tak tau jee
pandang pon macam pandang takde selera

aku pon sebok la men"google" 
kenapa laa kucing-kucing aku ni tak nak makan
ghopa-ghopa nyaa...makanan yang beli kat supermarket tu
tak sedap...masin...cepat masok angin...
orang kata makanan kucing yg banyak-banyak
ada jual kat supermarket tu
makanan tu lebih kurang macam junk foo
untuk si kucing-kucing ni
patot laa kurus kering BOI aku tak nak makan

sudahnya tukar makanan diorang
laju jee makan masing-masing

try pakai blackwood dulu cemane kan. . .
tahan laa stok untuk sebulan. . .
tapi makanan kucing yang paling bagus adalah ikan!
ikan tu direbus yaa...bukan di goreng..
kibbles pon bole jugak bagi sehari sekali. . .
BELLA kalo bagi ikan...sekor tak cukup!
BOI punya dia bedal, BEN punya pon dia bedal. . .



harga tak lah mahal sangat. . .
berpatutan jugak la harga dia
incik suami beli kat Petshop Petology, Setapak

Harga : RM 50.00
after less : RM 45.00


ehee . . saje nak interframe ngan BEN


hensem betol kau duduk atas dashboard tu yee BEN!

No comments :