13 May 2013

. kita hanya merancang, TUHAN yang tentukan .


seandainya KAU catatkan dia milikku
satukanlah hatinya dengan hatiku

aku tak minta yang SOLEH
sebab aku pon tak lah SOLEHAH sangat

aku tak mintak yang bergelar USTAZ
sebab aku lagi jauh untuk bergelar USTAZAH

nak mintak yang KAYA
aku pon tak KAYA
hanya sekadar apa yang ada

nak mintak yang HENSEM
aku tak la CANTIK sangat
sekadar hamba sesempurna kejadian 
yang ALLAH ciptakan

nak mintak yang BERPANGKAT
aku hanya seorang HAMBA

cukuplah sekadar yang MEMAHAMI dan MENERIMA
diri ini seadanya

cukuplah yang ada AGAMA dihati dan mengamalkannya 
serta sama-sama mencari jalan ke Syurga
apabila BAHTERA dilayar dan MASJID dibina

cukuplah yang sama-sama saling MEMBANTU 
dalam susah dan senang



aku dengan incik suami
mula berkenalan pada pertengahan 2009
mula rapat pada pertengahanan 2010
mengikat tali pertunangan pada 5.5.2012
dan
di ijab kabulkan pada 29.9.2012


masa 2 ke 3 bulan lepas kawen masa tu
boleh kata kerap jugak aku tanya kat incik suami
"abg...kita ni da kawen ke? 
macam mimpi jee rasa"
pastu incik suami kekadang marah jugak 
aku salu tanya dia soalan macam tu

mana tak nya
ekceli, kitorang mula rapat tu
sebenarnya rapat sebagai kawan jee
takde bercinta ke ape pon
orang kate 'bestpren poreber' gituw
sampai la bulan 10 2011 camtu
incik suami amek keputusan untuk kitorang
bertunang dan berkahwin
tapi.....
yang kami rancang adalah pada tahun ni 2013
tunang n kawen pada 2013

bila keputusan dah disetorikan pada 
family masing-masing
family belah incik suami plak kata cepatkan aje
family aku memang mintak 2013 pon
sebab mak aku kata rasa letih kenduri kawen 
abang aku pon tak ilang lagi
beza setahun lebih je camtu kot

tapi bila bawak berbincang balik 
family dengan family
akhirnya kata putus 
tahun 2012 jugak kitorang kawen



lepas kawen baru terasa. . .
romantik jugak laki aku ni sebenarnya
kehkehkeh

dulu sebelum kawen mane nak tunjuk romantik dia
'bestpren' jew la katekan

kekalkanlah ke'romantik'an anda tu
sampai bile-bile yee wahai incik suami
eceyhhh (^^,)

3 comments :

Azwa Mislan said...

wahh,bestnye~

Lullu Anna said...

ahaha . ape yg bestnye?

Aien Najib said...

waa . untunglah T.T ain baru 20 sekarang . ingat nak kawen dah . tp abah kata tunang jek dulu boleh T.T