04 April 2013

. kan dah kantoi .


malam tadi lepas makan malam
tetiba incik suami kata camni

"jari abg luka ouhh"

aku pon tanya laa

"aikk...luka kenape?"

incik suami balas

"tengah makan pon boleh luka"

aku semacam pelik jee
apa yang incik suami makan sampai jari boleh luka
padahal malam tu aku masak 
gulai lemak pucuk labu ngan udang
pastu tengahari tu aku ada tanya incik suami
kat opis time lunch dia makan apa
dia kata kat aku dia makan
kari daging dengan sayor jee

aku pon tanya laa

"aiii...tengahari tadi makan benda lembut2 je pon,
makan daging pon boleh luka ke"

lepastu dengan muka tersengih kerbau dia
incik suami jawab

"hehehe...ade lagi la yang sampingan2nya"

terus lelaju aku tanya

"o0o0o...apa sampingannya?"

dengan muka menyerengeh 
yang menampakkan gigi2 dia
incik suami terus jawab

"KETAM"

laju je aku jerit pastu

"o0o0o...yang tak bape nak sedap bagitau,
yang sedap-sedap tak bagitau...macamni laa sekarang..
dah lama da buat kerja camni?!!"

pastu terus incik suami tukar topik segala
dah kantoi kan...haruslah tuka topik segalakan



1 comment :

Syamimi Saad said...

walaupun dah kntoi, tapi mcm sweet je kan..heheh