28 March 2013

. misi semalam .


semalam punya misi
kan aku nak masak ketam
agak-agak la en berjaya ke tak misi aku semalam tu
hancur ke tak ketam aku ?


haish . . kecik besar kecik besar jee aku tgk ketam ni
dah la time nak siang seriau gyle
terasa macam ketam ni nak kepit-kepit jee 
tangan gebu aku ni kan
padahal da disejukbekukan dalam freezer
pegang-pegang je ketam pastu sejap-sejap aku campak en
konon takot kene kepit
ouhhh...apekah?? kohkohkoh
imaginasi terlalu tinggi...ade pulak ketam da beku
nak kepit-kepit ko kan . kihkihkih
dan hasilnyaa. . . 
jeng jeng jeng

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


taaddaaa . . . 
kecik jugak aku keje kan ketam-ketam ni akhirnya
bangga okee dapat siang ketam dengan sempurna
kohkohkoh

setengah jam jugak la aku siang 2 ekor ketam
biasa la percubaan kali pertama orang kate


menyelerakan bukan?
dua tiga kali jugak la incik suami kate

"emm..sedap sedap...emm...sedap"


incik suami kata 

"kalau tak reti, belajar . .
kalau tak reti tapi taknak belajar
sampai bila pon tak kan reti-reti punyaa"

ayat ni la incik suami selalu bebel kat aku
naseb laa isteri dia ni rajin belajar
"ghajin sangat" *tddmka





No comments :