27 November 2013

. Pregnancy Journey #Part 1 .

setiap wanita yang dah berkahwin
menjadi kebiasaan bagi mereka 
merasa gundah gulana tatkala Miss P datang lewat
begitu jugak dengan aku,
walaupon sepanjang setahun perkahwinan
ada laa dalam 4 @ 5 kali Miss P aku lambat
*abaikan ayat skema tu

setiap kali Miss P datang lambat je
mesti aku cek upt, tapi hasilnya negatif
then, sehari selepas cek upt
mesti Miss P aku muncul

kebetulan pulak,
2 bulan lepas Miss P aku lewat sampai 9 hari
which is, pada bulan Ogos Miss P aku datang pada 4/8/2013
kalau nak kira cycle aku mmg 28 hari
maknanya next Miss P aku adalah pada 31/8/2013
but Miss P aku datang pada 8/9/2013
sebelom-sebelom ni tak pernah lewat lama macam tu
paling lama pon 4 hari
nak dijadikan cerita hari yang ke 9 siang tu
aku ngan incik suami
excited pergi guardian beli upt test, sampai 2 sekali
1 yang murah, 1 yang mahal
ingatkan esok pagi-pagi nak cek,
dan dan malam tu terus Miss P datang
redha jee laa . tak sempat nak guna upt test 
simpan je dalam drawer dalam bilik

lepas tu aku kira-kira balik cycle aku 28 hari
next Miss P aku adalah pada 5/10/2013
pada hari kejadian 5hb tu Miss P aku tak datang
next morning which is baru lewat sehari gatal nak cek upt 
memandangkan bulan lepas upt test beli tak sempat nak pakai
so, aku bangun pagi-pagi terus amek upt test dalam drawer
terus pergi test, then aku buh upt test kat lantai
sambil pandang tak pandang jee upt tu
sebab dalam hati masa tu tak konfiden je
yelah, baru delay sehari
dan dan 4, 5 kali jeling aku da nampak semacam jee kat upt
betul ke ni?? siap goncang-goncang lagi upt sbb tak caya
ngan apa yang aku nmpak

6/10/2013 - 7.20 pagi

terus macam laju-laju setelkan hajat, 
bawak upt buh kat tangan incik suami yang tengah tido
2, 3 kali buh kat tangan incik suami
tak nak dipegangnya, last-last aku jerit
"abang! pegang la tengok bebetol"
dengan mata dia yang terkebil-kebil
sebab memaksa nak bukak mata
dia pon tengok, terus incik suami tanya
"apa ni? tak paham laa"
ppfffttt!!!
aku pon cakap "tengok la betol-betol"
lepas incik suami tengok upt tu lama sikit
incik suami terus pandang tempat lain
sambil pejam mata dengan senyuman!
pastu terus cakap "kan ada lagi 1, g la test lagi"
aku cakap la "ishkk...jgn gelojoh laa, test esok pulak la"

7/10/2013 - 6.45 pagi

8/10/2013 - 8.00 pagi

yang upt digital clearblue ni last aku cek kat umah
kalau ikot apa yang dia tulis kat situ aku pregnant 2 - 3 weeks
maknanya aku dah pregnant 4 - 5 weeks
lepas tu the same day, terus pegi klinik nak reconfirm balik
yang bawah ni upt test yang cek kat klinik

8/10/2013


alhamdulillah, penantian selama setahun genap
atas usaha, doa dan tawakal
there have a little tiny dots in my womb
seminggu lepas anniversary aku
yang 1st ngan incik suami
terus dapat news aku pregnant
macam hadiah anniversary
untuk kitorang suami isteri pulak
masa reconfirm kat klinik 8/10/13
aku dah 4 weeks plus
so, skrang korang kira la sendiri
da berapa weeks . yeehhaww

ekceli da lama da draft setori ni tapi tak publish-publish lg
dah buat buku merah baru berani nak publish setori
nanti iolss setori masa g buat buku merah pulak okee
ok, buhbye!

3 comments :

Dr. Reshma said...

Hahaha...amboi,byk na check UPT dia tuh...hehehe..rezeki kn... Congratz yuyul... :p

Lullu Anna said...

hahaha . . tak puas aty nye pasal . . mekaseh kak reshmaa ;-)

Dr. Reshma said...

Hehehe...biasa lah,excited kn... Nnt leh bwk baby g wedding puput kn... :p