13 July 2013

new family members Shiro & Shibie


hari sabtu lepas pegi beli belah 
barang anak-anak ngan incik suami 
kat taman desa jalan kelang lama

memandangkan anak-anak da makin banyak
dan da pandai makan
kena la beli makanan yang banyak untuk anak-anak
dan cage yang besar

harga untuk 
cage 3 tier : RM 269.00
blackwood kitten 6kg : RM 100.00
tempat makanan & air gantung : RM 5.00 each X 2 = RM 10.00
taperware utk makanan : RM 15.00
carpet biru : RM 12.00

Total : RM 406.00

ni la besarnye cage 3 tier tu
memang besar dan kukuh laa 
untuk anak-anak aku main dalam tu

lepas tu hari selasa malam aku ngan incik suami
dapat new family members in da house
welkem to ur new house Shibie & Shiro

Shibie (female)

Shiro (Male)


mereka adalah pure breed persian cat
yang ni aku ngan incik suami beli
sebab aku memang nak sangat ngan kucing parsi
habes beribu riban pon tak kesah laa
janji dapat kucing parsi
aku tak beli kat petshop, petshop mahal
aku beli kat diorang nye owner
dua ekor punya harga sama macam 
sekor punya harga kalo beli kat petshop

pastu tadi bawak diorang g klinik veterinar
Klinik Veterinar Muezza, Setapak
bukak buku untuk diorang
cocok vaksin + deworm








Shibie ngan Shiro kena fungus
yang terok Shiro laa
tengok tu telinga Shiro da botak da
kepala Shiro pon da botak sikit
so, amek ubat fungus diorang skali

Total kat klinik veterinar : RM 158.00


lepas ni aku laa pulak kena jadik doktor diorang kat umah
bagi diorang makan ubat
harap-harap cepat laa elok fungus diorang tu
kalo tak botak kucing aku . ehehe


10 comments :

RaisyaSukor said...

comelnya~ hehehehe, so, inila family members tu. hehehe, lucu

Nurul Atiqah said...

Eeee comelnya kucing tu~~
Geram pula menengoknyaa :)

Maisarah Aisya said...

comelnya kucing tuu . >.<

Hana Jalil said...

COMELNYE >.<

Fatihah said...

comelnya kucing tuu >.<

P#eoniX said...

chomelnye...jom join GA
darlingninie-cgl.blogspot.com/2013/07/pheonix-giveaway.html

SaLwa HasLie said...

alaa.. comel ny >.<

hee .. ngatkn ada baby baru td. ank kucing rupa ny.. ;)

SYAH'IZZAT said...

waa comel la anak kucing u, kucing pakai stoking :p

Ida Syuhada said...

comeynya dia.... jadi anak angkat Si Tony Ida nak tak?

Anne Nurain said...

comey nyerr..
geram tengok.. ehehe..