07 January 2013

. gud news + memancing .


semalam (ahad)
lepas kemas2 rumah, buatkan breakfast utk incik suami
kitorang keluar g sopink barang2 keperluan kat rumah
incik suami da cakap awal2 dah
tayah masak, tengahari makan kat umah mak jee
makan kat umah mak mertua aku laa maksudnya

lepas setel g beli belah
kitorang pon g umah mak mertua aku 
makan tengahari kat sane
lepas jee makan, tetibe adik aku bbm

"ade gud news, tak lama lagi u become jd auntie la"

kompom . kompom dah
akak ipar aku pregnant leteww

alkisahnya, kelmarin (sabtu)
akak ipar, abg n adk aku makan tengahari kat umah aku
pastu akak ipar adela ckp pasal poblemnye
n nak g kinik nak cek
tp mase akak ipar citer tu
mmg kitorang sume x expect gyle la yang die citer 2
sebenarnya die pregnant
akak ipar aku ngan abang aku kawen 
da setahun 8bulan jugak laa

"congratulations to along n kak long"

so, lepas jee adik aku bbm, 
terus ajak incik suami g umah mama pulak
sebab abg n akak ipar aku pon ade kat sane
sampai je kat umah mama aku
mama aku masak byk pulak tu
so, kitorang pon makan ramai2
aku ngan incik suami pon makan lagi
maka....kami pon bertambah gemox lah lagi

then, makcik aku datang pulak, ajak g memancing
aku pon ajak la incik suami pegi memandangkan
tempat memancing pon dekat je ngan rumah mama aku
dlm 15 minit camtu jee

adik beradik n sepupu aku pon pergi laa
abang n akak ipar aku je yang tak pegi
sebab akak ipar dilarang pegi
dia kene jage baby lam perot elok-elok
abang aku pon kene jage akak ipar aku kat umah


hehhee . naik bukit yang agak tinggi
adik aku dua orang ni naik motor
aku naik kete separoh jalan jee
nak masok dalam tak leyh naik kete dah
so, kene gilir-gilir laa naik motor

bukit tinggi kan, sampai termati-mati la
motor adik aku x larat nak naik bukit punya pasal
dah sudah adik bongsu aku kene tolak motor pulak
kihkihkih . padan muka






mencabar kot jalan nak ke tempat memancing
adik aku kata dia bawak motor 
sampai lenguh-lenguh la tangan dia


ni lah tempat memancing tu
nak kata kolam bukan kolam
nak kata empangan aku pon tak tau
da macam tempat paya bakau pon ada jugak aku tengok

sekali masok harga rm5.00
lepas tu dapat je ikan terus timbang ikot harga sekilo
itu untuk orang lain laa
kitorang special kes sbb tempat ni pakcik aku nye tempat
so, tak payah bayar n dah dpt ikan pon tayah timbang
hehehehe

memula ingat sesaje jee pegi nak tengok tempat jee
sebab kitorang mmg xde peralatan memancing langsung
pastu, pakcik aku terus bagi kayu/buluh bertam
buat untuk memancing, siap ngan tali tangsi ngan mata kail skali


so...incik suami, adk aku ngan sepupu aku je yang memancing

aku tak minat memancing
aku ngan adk bongsu aku jadi tukang tengok jee laaa
tukang tengok pon syiok jugak ape




hahh . yang incik suami pegang tu lah
kayu/buluh bertam 




memula diorang ni memancing sesaje jee
dapat ikan kecik-kecik
lepastu lepaskan balik
lepas jee incik suami dapat sekor ikan besar
terus yang lain bersungguh-sungguh memancing
nak dapat ikan besar jugak


kejayaan incik suami
yeayyyyy . . .
pakcik aku kata nama ikan ni ikan lampam


yang ni pulak ikan talapia
incik suami jugak yang dapat




dan hasil keseluruhan nyaa

tttaaddaaa


7 ekor kesemuanya

* sila abaikan muka aku yang serabai kusut masai tu

lepas jee da dapat hasil 
terus bawak balik
incik suami terus siang ikan-ikan tu hidup-hidup
time aku cuci ikan tu pon
gerak-gerak lagi ikan tu walaupon isi perut suma dah keluar

malam tu kitorang reramai terus bakar ikan-ikan ni
perghhh . . . memamg sedap waa cakap luu...
bakar ikan kat umah mama aku
lepas tu bawak balik ke rumah aku
tengok AJL ramai-ramai kat rumah aku
sambil makan ikan bakar






terbaekkk woookkkkkk


No comments :